| تحول آموزش ریاضی با کمک شبیهسازهای تعاملی و آزمایشگاههای مجازی | 
| کد مقاله : 1026-INNOLABCONF (R1) | 
| نویسندگان | 
| آسیه  ابراهیم زاده *1، فهیمه   کلاهدوز2 1دانشگاه فرهنگیان اصفهان 2دانشگاه فرهنگیان | 
| چکیده مقاله | 
| در سالهای اخیر، بهرهگیری از شبیهسازهای تعاملی و آزمایشگاههای مجازی بهعنوان یکی از رویکردهای نوین در آموزش ریاضی، توجه پژوهشگران و معلمان را به خود جلب کرده است. این ابزارها امکان تعامل فعال، تجسم مفاهیم پیچیده و تجربه یادگیری اکتشافی را فراهم میکنند و میتوانند جایگزین یا مکمل مناسبی برای روشهای سنتی تدریس باشند. هدف این مقاله، بررسی تحولات آموزشی ناشی از بهکارگیری شبیهسازهای تعاملی و آزمایشگاههای مجازی در یادگیری ریاضی است. روش پژوهش مرور روایتی بوده و بر تحلیل مطالعات اخیر در این حوزه تمرکز دارد. نتایج نشان میدهد استفاده از این فناوریها موجب افزایش انگیزه، ارتقای درک مفهومی، تقویت مهارتهای حل مسئله و فراهم شدن فرصت یادگیری شخصیسازیشده میشود. با این حال، چالشهایی مانند دسترسی نابرابر به فناوری، نیاز به آموزش معلمان و خطر وابستگی بیش از حد به ابزارهای دیجیتال نیز وجود دارد. در مجموع، شبیهسازهای تعاملی و آزمایشگاههای مجازی میتوانند بستری مؤثر برای تحول آموزش ریاضی باشند، مشروط بر آنکه در چارچوب راهبردهای پداگوژیکی مناسب به کار گرفته شوند. | 
| کلیدواژه ها | 
| یادگیری و آموزش آنلاین، یادگیری ترکیبی، آموزش STEAM، سامانه جبر رایانهای، هندسه پویا، همکاری دانشآموزان، رسانههای اجتماعی، هوش مصنوعی، یادگیری فراشخصیسازیشده. | 
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر | 
